Saturday, June 20, 2009

Fast and quick. Bikos ai em lezi.(1, 2, 3 & Away, Out)

Fast and quick, each post two lyrics, brief story because i don't want to disappoint people with my selfishness, start GO!


1, 2, 3.
Lirik&lagu : Suiko-Sama

Aku mengutuk diri sendiri. Sungguh.

satu dua tiga
satu sen pun aku kira
kau ingat aku apa
ketua bank negara?

one two three
you might think i'm weak
i'm not what you see
for i am wiser than thee

ichi ni san
kau terlepas pandangan
aku bukan membosan
kau itu yang macam orang hutan

hana deul set
you think you're so great
you think you can change fate
when all you do is hate hate hate

yat yi sam
tak usahlah bermuka masam
macam satu dunia tenggelam
perangai kau macam haram

uno dos tres
such disgusting fake face
you're leaving more than a trace
even if you leave for the outerspace

wahid ithnaini thalatha
tak ubah macam diva
sana sini terkinja-kinja
jangan buat orang sakit mata

eins svei drei
you know you're so sly
telling people lies
to the point that they can no more cry

eins svei drei
wahid ithnaini thalatha
uno dos tres
yat yi sam
hana deul set
ichi ni san
one two three
satu dua tiga

------------------------------------------------------------------------------------

Away, Out.
Lirik&lagu : Suiko-Sama

Sepatutnya A Way Out. Tapi saja nak buat だじゃれ(dajare)/paronomasia(AKU TAHU KAMU TAK TAHU APA INI HAHA). Sangat tertekan waktu ini dengan keadaan aku di sekolah(persediaan). Tak dapat tumpu perhatian pada pelajaran, tak habis-habis fikir pasal dunia. Bukan itu sahaja, aku yakin aku salah ambil bidang. Aku orang seni(tak bermaksud orang yang mencipta seni sahaja, maksud aku otak aku, cara aku berfikir berjalan pakai baju susun ayat dll macam orang seni yang betul-betul seni), bukan orang sains. Aku hampir memilih untuk lari ke luar negara dan jadi orang nomad atau penggalas beg(DBP tolongla fikirkan perkataan untuk backpacker sekarang juga), tapi aku tahu aku takkan mampu hidup dengan kewangan yang terhad. Emo kan? Aku tahu. Shadap.

i'm stuck in this institution
with no way out
i'm in a huge debt with the nation
for taking a place of a good trout

and it feels like an asylum
i'm trapped in for another year
i'm writing life's addendum
of my living in fear

i'm stuck with this constitution
with only one way out
go ahead with the regulations
i'll find another way out




NEXT!!

No comments:

Post a Comment